CHALLENGES

Waarom ‘challenges’? Omdat je daarmee je hersenen kunt trainen! Door nieuwe uitdagingen aan te gaan, of het nou om beweging, voeding of gedrag gaat, dwing je je hersenen om zich aan te passen aan een nieuwe situatie. Zoals bij krachttraining of het leren van een nieuwe taal. Als je nieuwe vaardigheden aanleert, maken je hersenen nieuwe verbindingen aan, waarmee je je kennis en bewustzijn over je omgeving vergroot.

INTERMITTENT FASTING

Intermittent Fasting, letterlijk ‘onderbroken vasten’, is een nieuwe strategie die helpt bij het balanceren van het gewicht, maar ook om het gewenste gewicht te bereiken en te behouden . Er bestaan verschillende methodes, zoals bijvoorbeeld een periode van 48 uur niet eten, 24 uur niet drinken en niet eten, of zelfs een hele week niet eten.

Download de intermittent fasting challenge

VEGETARISCH

Deze duurzame challenge van KijFit zorgt ervoor dat je iets langer nadenkt over wat je eet. Het vergt waarschijnlijk wat meer planning en verdieping. Hierdoor word je bewuster van je persoonlijke consumptiegedrag. Dit resulteert er waarschijnlijk in dat je minder ‘onzinnige’ producten en minder overtollig voedsel koopt dan normaal. Daardoor focus je je op essentiële consumptie, en draag je minder bij aan de spiraal van eindeloos consumeren en produceren minder. Zo helpt deze challenge jou een duurzamere levensstijl aan te nemen.

Download de vegetarische challenge

VEGANISTISCH

In dit document bieden wij vanuit KijFit handvaten en kennis om een maand lang plantaardig eten uit te proberen. KijFit probeert altijd de meest up-to-date literatuur bij te houden om je eerlijke en recente informatie te kunnen bieden. Maar we herinneren je eraan om zelf altijd kritisch te blijven en zelf ook onderzoek te doen.

Download de veganistische challenge

ONE WEEK FREE OF PLASTIC CHALLENGE

Bijna al het voedsel dat we eten is tegenwoordig verpakt in plastic. Daardoor wordt het een grote uitdaging om te eten zonder plastic afval te produceren. Deze challende vat verschillende tips en trics samen, waarmee je het tenminste een week aan zou moeten kunnen! (document is in het Engels)

Download de One Week Free of Plastic Challenge

‘Ik vond het leuk om mee te doen aan de challenge. Grootste ontdekking: vegan zijn vind ik veel minder moeilijk dan ik van tevoren dacht. Twee dingen die ik minder vind aan het vegan leven: Ik ben een grote eter en vegan vult soms wat minder. En het voelt soms wat ongezellig om in een restaurant naar die ene vegan optie te zoeken. Pluspunt: minder afterdinnerdipjes. Helemaal vegan zal ik nooit worden, want ik hou niet van uitersten, maar ik zal er zeker bewuster mee omgaan en minder vlees en zuivel nuttigen. Kije, bedankt!✌

Boris Duregger

Heeeyaa! Ik was even van de wereld afgezonderd. Heb het eigenlijk best als makkelijk ervaren, mede dankzij de vele keuze. Heb in ieder geval niet de Delhi belly opgelopen😊. Wil het wel proberen door te zetten hier in NL en alleen vlees eten bij speciale gelegenheden. Ik zou wel graag willen kijken hoe ik door gezondere en betere voeding bij kan dragen aan toning voor mijn lichaam. Sporten doe ik voldoende maar denk het voeding aspect ontbreekt nog enigzins. Thanks Kije voor je motivatie, jouw initiatief trok me over de streep bij iets dat ik al langere tijd wilde!

Nick Veldwijk

Hierbij mijn beleving van de afgelopen maand; in het begin vond ik het lastig, aangezien ik best veel vlees at (3-4 keer per week). Na de eerste week vond ik het veel makkelijker gaan en voelde ik me fitter, aangezien ik veel meer groenten at dan normaal. Ik ben ook 2 kilo afgevallen, terwijl ik i.v.m. een blessure minder sportte dan normaal. Meer dan dat kan ik er ook niet over kwijt, aangezien ik niet heel bewust heb gelet op wat ik voelde. Ik neem mee dat ik voortaan maximaal 2 keer in de week vlees ga proberen te eten. @KijFit thanks voor dit initiatief en het actief delen van je bevindingen… zonder jou had ik dit waarschijnlijk niet gedaan💪🏽💪🏽

Abdel